Sunday 26 May 2013

:: SwEeT meMOri ::

Selamat Menjenguk blog sye :)

ASSALAMUAILAIKUM...
sebelum baca kena senyum dulu eaaaa..
sebab nak teruskan bersedekah :)
tak salahkan peeeeps semua ??

HARI niey ADA 2 kisah MENARIK dan CERIAAA :)

Mula-mula saya nak cerita UJIAN JPJ DALAM LITAR ATAU DI KENALI BAHAGIAN 2..
Alhamdulillah... sayaaaaa DAH LULUS.. sebenarnyaa tak dea laa susah sangat macam orang kata :)
kalau kita terus menerus berusaha akan dapat kejayaan... sabar itu indah... nasihat saya at adik-adik yang ambik lesen niey jangan give up keyh !!! sbb korang akan dapat sesuatu dengan kemanisan yang sangat indah tahu tak ??

KENANGAN MANIS BELAJAR AT HARMONY DRIVING SCHOOL ADALAH :

cikgu ramli yang sporting sebab hari pertama dah ajar saya kat jalan raya besar.. bayangkan lori too semua besar-besar awk semua  :)
cikgu muhammad pulak baik sebab banyak ajar saya dekat jalan raya tapi atas bukit nun jauh d puncak !!
chewah.. :)
cikgu suzila niey banyak bagi tunjuk ajar sebab dia cikgu yang paling saya sayang sangat-sangat..
serius talk dia memang baik sangat-sangat.. dia laa yang banyak sumbangkan pelajaran dekat saya..
dari x pandai kawal setereng kereta sampai pandai.. dia selalu cakap kereta niey mesti ikutkata hati kita..
cikgu abu pula seorang yang sangat-sangat garang tapi baik hati.. ada laa satu kelas too saya menangis sebab cikgu abu buat.. x dea rr.. sebab saya ase tak boleyh buat sangat-sangat.. kenangan nan cikgu abu adalah carwash.. too merupakan kenangan indah sangat-sangat.. :)

KEPADA CIKGU-CIKGU SEMUA TERIMA KASIH DAUN KELADI SEBAB AJAR SAYA SAMPAI LESEN TERJADI :)
 ADA MASA KITA JUMPA LAGI... INSYA ALLAH :)

pengajaran kisah 1 : JANGAN PUTUS ASA !!!
                                SABAR ITU INDAH :)

okeyh cerita seterusnya.. lepas dah dapat lesen saya bertungkus lumus tolong aunty as(jiran selaku mak angkat kesayangan saya ) sbb kakak un nak kahwin... saya pun export nabila dan fatin tolong saya buat bunga rampai untuk orang merenjis... lama laa jugak.. malam too tolong abah bunga telur.. serius badan tak larat dah.. sebab tak rehat dari pagi sampai kul 4 pagi..

esoknya majlis akad nikah kakak un... umie masak.. saya bangun bila abah kejutkan sebab nabila call banyak kali... pergi masjid dengan abah.. balik singgah 7 eleven nan nabila.. beli tpap dan air milo..
lepas too makan kenduri.. lepak at umah nan nabila dan fatin.. fatin bukak fb.. nabila smbung tido sekejap sementara nak kul 2.30.. sebab nk smbg tugas balik.. sambil-sambil too saya duduk jeap.. dlm 2.30 lepas jumaat saya call dauz tanya nak datang ke x ?? dia kata nak datang tapi lambat sikit.. sementara tunggu dauz datang , saya fatin nan nabila siap-siap nak sambung tugas.. umie nan abah dah pergi dulu sebab kitaorang lambat sikit sebab nabila masih tido time too.. saya dengan fatin kacau pun dia tak bangun-bangun..  dalam kul 3 baru laa g umah aunty as.. time too tak tahu nak buat apa kami lepak dulu minum-minum.. smentara saya pulak.. makan-makan.. diorang tangkap gambar nan papa azlee :) kami masuk rumah pengantin.. tolong kat dapur.. nabila cuci pinggan mangkuk.. sementara fatin nan saya duduk tolong apa yang patut.. dah siap semuanya dauz pun call tanya rumah.. saya pun pergi laa cari tapi tak dea.. last-last dia suprisekan saya..
bawak dauz g makan at umah aunty as tapi time too nasi dah tak dea.. soo dia mkan kek jeap.. soal siasat jugak laa tyme too nan jiran tetangga.. kenalkan dia nan umie.. umie suruh balik.. saya pun hidangkan makanan apa yang ada kat dia.. dengan nabila.. fatin dok borak dalam telefon.. sementara too dauz makan nan nabila.. saya solat sekejap.. fatin nan nabila pun nak balik dah.. dauz ikut saya g umah bdk yg umie ajar mengaji.. masa pergi too saya tak makan sebab daa kenyang dan tak lapar.. konon majok nan dauz..
balik.. dauz x masuk umah.. duduk dekat luar.. nak maghrib.. sementara too abah ada tanya soalan.. dauz solat maghrib at masjid.. sementara too abah cakap pasal hukum agama.. okeyh saya kena akur laa.. lepas maghrib dauz BBM.. saya suruh dia call.. nak keluar.. ajak aiman.. tanya abah boleyh tak pergi keluar dengan dauz ?? abah kata okeyh.. tapi dengan syarat abah pergi sekali.. tanya dauz boleyh x ?? dauz kata okeyh... abah pun ikut.. sementara dalam kereta abah borak nan dauz.. saya diam.. dah sampai ronda-ronda..lepas too tengok senarai wayang.. ingat nak tengok ctew fast furious 6 tapi x boleyh sebab aiman bawah umur.. last-last tengok iron man 3.. dah beli tiket.. tengok versus kejap..  lepas too g cool blog sebab rasa dahaga.. pergi dengan dauz nan aiman..lepas dah beli too.. singgah tengok cover.. dauz belanja beli cover.. suruh dia pilihkan.. aiman pilihkan untuk dauz.. dah too masuk wayang.. sampai 12 lebih.. balik.. dauz antar.. dauz pun balik.. sementara too tunggu dia.. dauz sampai umah kul 2.30 pagi..

BEST HAPPY WITH HIM.. WALAUPUN KAMI HANYA KAWAN :)
TERIMA KASIH AT DAUZ SEBAB BELIKAN COVER PHONE YANG COMEL..
KESIAN DEKAT AWK SEBAB AIMAN SONGLAP DUIT AWK...



kenangan adalah kenangan..semoga berjumpa lagi peeps semua...









No comments:

Post a Comment